7 november 2013

Motie vrijwilligers in de schuldhulpverlening aangenomen

Donderdag 7 november was de laatste begrotingsbehandeling onder de huidige coalitie. Nog midden in de crisis moest het huishoudboekje van Gorinchem worden vastgesteld. Onze fractie heeft met een motie over vrijwilligers in de schuldhulpverlening een zinvolle en actieve bijdrage willen leveren als het gaat om deze groeiende problematiek.

Maar ook over reserveren voor vervanging van dure (bouw)werken, mobiliteit , ouderen en opvoedingsondersteuning door Home Start werden onze suggesties positief onthaald.

Wij zijn tevreden dat de begroting ongewijzigd is vastgesteld, alleen was het jammer dat de PVDA, toch wel geschrokken van de grote bezuinigingen op welzijnswerk (Staerk) en cultuur een onverwachte motie ( zelfs voor hun eigen coalitiegenoten en college) in tweede termijn indiende om alle investeringen, die bij de Perspectiefnota in juli 2013 vastgesteld waren, nog eens tegen het licht te houden. Hiermee hoopt men zaken uit te kunnen stellen of misschien wel helemaal af te stellen en zo geld vrij te spelen voor bovengenoemde onderwerpen.

Wij vinden dat een slecht idee, want dit geld is dan weg en de zo nodige investeringen in de stad ( denk aan infra, opknappen van sporthal de Oosterbliek enzovoort) komen dan op de hele lange baan.

U leest onze bijdrage hier