9 januari 2014

Kandidatenlijst Verkiezingen 2014 vastgesteld

De leden van de ChristenUnie en SGP hebben ingestemd met de kandidatenlijst zoals hun beider besturen van de kiesverenigingen hen heeft voorgesteld.

Net als vier jaar geleden staat Marjo Molengraaf op de eerste plaats van de kieslijst. Zij heeft zich wederom beschikbaar gesteld om de komende raadsperiode als voorzitter de fractie te willen leiden. Frank Barth, het huidige SGP-raadslid staat op de tweede plaats. Vanuit de beide kiesverenigingen is er grote waardering voor de inzet van de huidige raadsleden en werd positief gereageerd op het feit dat beiden weer voor een raadsperiode beschikbaar zijn.

Op de derde plek staat Anne de Jong van de ChristenUnie. Hij staat voor het eerst op de lijst, maar is al enkele jaren actief binnen de partij en fractie. Hij heeft veel ervaring in de zorg en de laatste jaren als directeur in de GGZ en heeft daardoor brede kennis op het gebied van de zorgdossiers. De vierde kandidaat is Matthijs Smit. Hij is vliegtuigmonteur en actief lid van de SGP. De vijfde plaats is voor Jos de Kock. Lid van de ChristenUnie en is docent aan de Protestantse Theologische Universiteit. De kandidatenlijst is een goede mix van ervaring en achtergronden. De kandidaten zijn, naast hun betrokkenheid en inbreng van specifieke kennisgebieden, ook een afspiegeling van de verschillende kerken en geloofsgemeenschappen in Gorinchem.

Het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst zijn te vinden op gorinchem.christenunie.nl en op gorinchem.sgp.nl.

De komende gemeenteraadsverkiezingen zullen op 19 maart 2014 plaatsvinden.

Noot voor de redactie:
Heeft u vragen over bovenstaand bericht of wilt u contact met de ChristenUnie-SGP?
Bel dan naar: Charlotte Scholtens-de Vries, 06-12739234