22-09-2016 thumbnail

Bezoek open dag Attema

Zaterdag 17 september was er bij Attema open dag ter ere van hun 50 jarig bestaan. Een bijzonder Gorkums bedrijf, dat voorop loopt in innovatie in de fabricagecapaciteit kunststoffen en alle techniek daaromheen. Van heel gewone gebruiksartikelen tot materiaal voor de installatietechniek, van geodriehoeken tot spullen voor draadloos internet; bij Attema maken ze het allemaal.

20-09-2016 thumbnail

Verslag raadsexcursie Leiden

Zoals elk jaar in september is de bijna voltallige raad met collegeleden en een aantal ambtenaren op excursie geweest. Een tweetal raadsleden organiseren dit bij toerbeurt.

17-09-2016 thumbnail

Bezoek nieuwe school Stalkaarsen

De nieuwe brede school in Stalkaarsen lijkt te kampen met opstartproblemen als het gaat om de verkeersafhandeling op de spitsmomenten (’s ochtends en ’s middags).

01-09-2016 thumbnail

Invloed van schoolzwemmen op het zwemdiploma

In november 2012 heeft de raad besloten dat het schoolzwemmen tot einde schooljaar 2013 kon worden voortgezet en de inzet daarna zou veranderen (vangnetconstructie). Eind 2015 is een enquête uitgezet onder scholen met de vraag in hoeverre kinderen wel of geen zwemdiploma hebben behaald. Dat laat nog een vrij positief beeld zien. De indruk bestaat echter dat het behalen van het betreffende zwemdiploma nog het resultaat is geweest van het schoolzwemmen uit eerdere jaren.

23-08-2016 thumbnail

Cursus Politiek Actief bij ProDemos

De cursus Politiek Actief combineert de theorie over het politieke stelsel met lessen uit de praktijk. Tijdens de cursus maakt u onder meer kennis met ervaren politici en krijgt u tips en trucs van een ervaren lobbyist. Met de training Debatteren verzorgd door een trainer van Debat.NL leert u overtuigend debatteren.

19-07-2016 thumbnail

Ondersteuning jongeren en begeleiding 18+ pleegkinderen

Onlangs verschenen er in de media berichten over pleegkinderen, die na hun achttiende jaar in een gat zouden vallen omdat de begeleiding stopt met 18 jaar.